Profilbild för Smyglansering av läromedlet Vilda grannar

Smyglansering av läromedlet Vilda grannar Har passerat

Fredag 3 maj 2024 15:30 - 16:00 CEST Caféscenen

Föreläsare: Helena Lundmark, Max Weijstorp

Välkommen till en smyglansering av ett nytt kostnadsfritt läromedel för förskolan, grundskolan och fritids: Vilda grannar! Skolmaterialet passar både i teoretiska och praktiska ämnen. Lär, skapa och ha kul utomhus samtidigt som ni hjälper naturen och de vilda djuren. Materialet omfattar bland annat byggritningar, fakta om djur och en interaktiv karta för att hitta andras och sprida egna goda idéer för kul och meningsfull utomhusundervisning.  Alla som deltar i konferensen får ett kit med fina spåraffischer med hem till klassrummet.

Målgrupp: Lärare i träslöjd, biologi, idrott och hälsa, svenska, samhällskunskap. , årskurs F–9 och förskolan.
Medverkande: Helena Lundmark, Naturskyddsföreningen och Max Wejstorp, Friluftsfrämjandet

Profilbild för Helena Lundmark

Helena Lundmark Föreläsare