Profilbild för Invigning Naturskyddsföreningens rikskonferens 2024

Föreläsare: Beatrice Rindevall, Brittis Benzler, Karin Lexén
Talare: Lars Lindfors, Tobias Larsson
Musiker: Jan Carleklev, Julia Sandwall, Yohanna Eek Björnulfson

Högtidlig invigning av 2024 års rikskonferens Skydda det som inte får försvinna. Samtal vid Vätterns strand. Invigningstal med Beatrice Rindevall, ordförande Naturskyddsföreningen, Karin Lexén, generalsekreterare Naturskyddsföreningen, Brittis Benzler, landshövding i Jönköpings län, Lars Lindfors, ordförande Naturskyddsföreningen Jönköpings län.

Musikduon YoJuliet och ljudkonstnären Jan Carleklev medverkar vid invigningen av Naturskyddsföreningens rikskonferens med vatten och Vättern som utgångspunkt.

YoJuliet startade som ett experiment i en stuga djupt in i de småländska skogarna. Duon, som består av stråkmusikern/pianisten Julia Sandwall och sångaren/slagverkaren Yohanna Eek Björnulfson, producerar kontinuerligt filmmusik och spelar live. Med utgångspunkt i form, rörelser och känslor skapar YoJuliet sitt speciella sound som berör, långt in.

Musikerna i YoJuliet, två mörkhåriga kvinnor, står i en vintrig skog.

Jan Carleklevs konstnärskap är baserat på att lyssna. Han ser sig själv som ett par stora öron med superkrafter som riktar uppmärksamhet mot röster som inte hörs. Dessa superkrafter vill Jan dela med sig av, för vi behöver lyssna mer noggrant till vår omvärld. Han har till exempel skapat insektskörer och sound walks med vitryggig hackspett som huvudperson.

Profilbild för Beatrice Rindevall

Beatrice Rindevall Föreläsare

Ordförande Naturskyddsföreningen

Profilbild för Brittis Benzler

Brittis Benzler Föreläsare

landshövding i Jönköpings län

Profilbild för Karin Lexén

Karin Lexén Föreläsare

Generalsekreterare

Generalsekreterare Naturskyddsföreningen

Lars Lindfors Talare

Länsförbund Jönköping

Ordförande, Naturskyddsföreningen Jönköpings län

Profilbild för Tobias Larsson

Tobias Larsson Talare

Riksstyrelsen/Fältbiologerna

Ordförande, Fältbiologerna

Profilbild för Jan Carleklev

Jan Carleklev Musiker

Jag är ljudkonstnär ser mig själv som ett par stora öron med superkrafter som riktar uppmärksamhet mot röster som inte hörs, och skeenden som inte syns. Dessa superkrafter vill jag dela med mig av till andra, för vi behöver lyssna mer noggrant till vår omvärld. Därför skapar jag sammanhang där jag möter publiken i olika göranden. Vi samlas kring nyfikenhet, och i förundran.

Julia Sandwall Musiker

Yohanna Eek Björnulfson Musiker