Huvudbild för Rikskonferens 2024
Profilbild för Mat & Mångfald - Hur får vi till det på hemmaplan?

Mat & Mångfald - Hur får vi till det på hemmaplan? Har passerat

Lördag 4 maj 2024 15:00 - 16:00 CEST Caféscenen

Föreläsare: Christina Odén, Ludwig Bengtsson
Workshop facilitator: Evalena Skalstad

Här får du inspiration om vad andra gjort och projekt som görs, samt vad du själv kan göra lokalt.

Denna workshop innehåller lika delar föredrag, presentationer och grupparbete för dig som vill komma vidare i det lokala arbetet med jordbruk, mat, mångfald, ekologiskt och livsmedelsstrategier.

Naturskyddsföreningens rikskansli berättar vad som är på gång och hur det jobbas för att mobilisera medlemmar i höst kring frågor om mat och mångfald med bland annat studiecirklar. Du får också veta mer om hur engagemanget bland medlemmar ser ut kring dessa frågor från en alldeles färsk enkät. Region Jönköping berättar om projektet "Mer ekologiskt i Jönköpings län".

Andra hälften av tiden gör vi ett grupparbete tillsammans som syftar till att komma vidare i det lokala arbetet på hemmaplan.

Varmt Välkommen!

Föreläsare

Profilbild för Christina Odén

Christina Odén Föreläsare

Regional utvecklare - livsmedel och gröna näringar
Presenterar projektet ”Mer ekologiskt i Jönköpings län”

Profilbild för Ludwig Bengtsson

Ludwig Bengtsson Föreläsare

Trainee

Trainee på Naturskyddsföreningen
Presenterar resultat från enkäten om engagemang för mat & jordbruksfrågor bland medlemmar.

Profilbild för Evalena Skalstad

Evalena Skalstad Workshop facilitator

Rikskansliet

Sakkunning Odlingslandskap
Naturskyddsföreningen

Samordnare för föreningens mat & jordbruksnätverk. Presenterar kortfattat Naturskyddsföreningens ståndpunkter om jordbruk och vad som är på gång från rikskansliet, samt leder workshop om det lokala arbetet på hemmaplan.